Projek Mastikus : 31 hari di Januari "NOLAK"

4:30 PM Aina Mastura 1 Comments


Aku Nolak menyerah,
untuk kejar kejayaan,
Aku Nolak Mengalah,
untuk menjadi kebanggan,
Aku Nolak putus asa,
untuk sentiasa diperlukan

Aku Nolak misteri,
Untuk terus pegang realiti
Aku Nolak Kelucuan,
Untuk hidup lebih matang,
Aku Nolak tidur,
Untuk bangun dan terus melangkah

Aku Nolak anggapan,
untuk nolak prejudis,
Aku Nolak arogan,
untuk nolak ketidakadilan,
Aku Nolak kebencian,
untuk nolak perpecahan



p/s: gambar sumber incik google

1 comment:

  1. Aku Narik hidup bekerjaya,
    Untuk menampung keluarga,
    Aku Narik tangga kejayaan,
    Untuk terus tidak mengalah,
    Aku Narik semangat hidup,
    Untuk terus berjuang di dunia,

    Aku Narik rendah diri,
    Untuk terus mengenal hakiki,
    Aku Narik reality,
    Untuk mengelak dihanyut fantasi,
    Aku Narik rasa sayang,
    Untuk elak dari dibenci,

    Aku Narik rasa bangga,
    Untuk tepis perasaan kecewa,
    Aku Narik sikap pasifis,
    Dari terus menjadi pesimis,
    Aku Narik iman di hati,
    Supaya kelak tak risau mati.

    ReplyDelete