bukan manusia sempurna

4:59 PM Aina Mastura 0 Comments

sekadar satu luahan perasaan...

semakin hari semakin takut melihat keberanian manusia itu bangga melakukan kesilapan,

tidak tuju pada orang lain, malah teguran untuk diri sendiri

bila agama itu dijadikan bahan bualan seperti ianya kosong dan tiada apa makna

saya bukan manusia sempurna

saya juga ada turun naik, jatuh bangun

tapi yang penting, kita sentiasa bangun, sentiasa cuba untuk naik

setiap dugaan yang datang dalam kehidupan kita, sewajarnya kita belajar

itulah pendidikan yang sebaiknya, ilmu yang dipelajari melalui kehidupan

sekadar berkongsi pandangan, walaupun saya bukanlah terbaik, tapi takut itu masih ada

masih waras berfikir seperti mana yang dikehendaki dan dituntut

Alhamdullillah, setelah pelbagai perkara yang berlaku

jalan yang saya cari selama ini, perlahan-lahan saya jumpa arahnya

InsyaAllah, sampai satu masa, saya akan tiba juga ke destinasi

dan saya berharap tidak akan berhenti, dan terus berjalan

dan terus membantu pada yang memerlukan panduan yang dicari

saya bukan manusia yang sempurna,

cuma saya ingin berkongsi keindahan perasaan bila hati telah diberikan kekuatan

saya manusia biasa yang tidak lari dari kesakitan dunia

namun begitu, kesyukuran yang saya rasakan

apabila setiap kali terjatuh, setiap kali terduduk, setiap kali terleka, terlupa...

setiap kali itulah seakan ada tangan yang dihulur, setiap kali itulah seakan ada suara memberi teguran

Subhanallah, timbul rasa hati kecil ini, kadang-kadang rasa seperti dimanjakanNya

bila membuat salah, dihukum serta merta, bila melakukan kebaikkan, diberikan terus ganjaran

sekali lagi, Alhamdullillah, kerana menjadi salah seorang yang bertuah merasakan perasaan ini

percayalah, damainya keadaan itu bila kita benar dapat merasa kehadiranNya

bila dapat merasakan kita dimanjakanNya

percayalah, Dia itu Wujud

Allah SWT itu Ada, dan Satu!

bila dugaan, cabaran, kesedihan, dan segala bentuk kepedihan itu hadir

pergilah, adukan padaNya, merintihlah padaNya,

Dia yang mencipta, kepada Dialah kita kembali

dalam apa jua keadaan sekalipun...

Alhamdullillah...

saya masih bukan manusia sempurna

0 comments: